Algemene voorwaarden
'Ana del Barrio Training & Consulting'
voor advieswerkzaamheden
Artikel 1. Definities
∙ Opdrachtgever: de natuurlijke persoon of rechtspersoon met wie een overeenkomst tot afname van advieswerkzaamheden voor een organisatie wordt aangegaan.
∙ ‘Ana del Barrio Training & Consulting’: de opdrachtnemer, vertegenwoordigd door Ana del Barrio Saiz.
∙ advieswerkzaamheden: begeleiding van dialoogkringen en lerende netwerken over diversiteit, gelijkwaardigheid en inclusie. Bijeenkomsten met als doel actief luisteren, kritisch reflecteren, het overbrengen en/of vergroten van kennis en inzichten, eventueel raad geven.
∙ Voorwaarden: onderhavige algemene voorwaarden.
Artikel 2. Toepasselijkheid
1. De voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, algemene aanbiedingen, (rechts)handelingen en overeenkomsten van ‘Ana del Barrio Training & Consulting’.
2. Wijzigingen van of aanvullingen op de voorwaarden dienen door de opdrachtnemer uitdrukkelijk en schriftelijk te worden bevestigd.
3. Het accepteren van een offerte als bedoeld in artikel 3 lid 2 impliceert aanvaarding van de toepasselijkheid van deze voorwaarden.
4. Toepasselijkheid van algemene voorwaarden van de opdrachtgever is uitgesloten voor zover deze in strijd zijn met deze voorwaarden.
Artikel 3. Overeenkomst ter zake advieswerkzaamheden
1. Ter zake een ‘in company’ bijeenkomst, stelt ‘Ana del Barrio Training & Consulting’ na een aanvraag door de opdrachtgever een uitgebreide offerte op.
2. De overeenkomst met betrekking tot deelname aan een bijeenkomst komt tot stand door integrale acceptatie van de offerte.
Artikel 4. Prijzen van advieswerkzaamheden
1. De prijs die vermeld staat in de offerte is bindend gedurende de geldigheidsduur van de offerte.
2. Indien de prijs per dagdeel berekend wordt, worden kosten voor materialen en reiskosten apart vermeld. Kosten voor de locatie van de bijeenkomst, alsmede voor consumpties (koffie, thee, lunch) komen voor rekening van de opdrachtgever.
3. ‘Ana del Barrio Training & Consulting’ is voor haar advieswerkzaamheden vrijgesteld van BTW. Indien op een advieswerkzaamheid BTW van toepassing is, zijn vermelde prijzen inclusief BTW.
4. Voor zover van toepassing, zullen prijzen worden aangepast bij wijzigingen in het BTW‐regime en/of de hoogte van de geldende BTW‐tarieven.
Artikel 5. Betaling bij advieswerkzaamheden
1. Na acceptatie van de offerte voor advieswerkzaamheden zoals bedoeld in artikel 3 zendt ‘Ana del Barrio Training & Consulting’ een factuur aan de opdrachtgever.
2. Bij opdrachten boven de 5.000 Euro geschiedt facturering in twee termijnen.
3. Betaling door de opdrachtgever dient door middel van storting op een door ‘Ana del Barrio Training & Consulting’ aangewezen bankrekening.
4. Betaling dient te geschieden binnen 14 dagen na dagtekening van de factuur.
5. Indien twee weken na de uiterlijke betalingsdatum de factuur niet is betaald, wordt een herinneringsfactuur gestuurd. Na nog eens twee weken overschrijding wordt een tweede herinneringsfactuur gestuurd, waarbij 5% over het factuurbedrag aan administratiekosten wordt gerekend.
6. Indien de opdrachtgever twee weken na de tweede herinneringsfactuur nog niet heeft betaald, zijn de daaruit voor ‘Ana del Barrio Training & Consulting’ voortvloeiende kosten voor rekening van de opdrachtgever. Onder deze kosten zijn begrepen alle gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten, zoals de kosten van sommatie, incasso, raadsman/ advocaat.
Artikel 6. Verplaatsing data of annulering bijeenkomsten door de opdrachtgever
1. Een bijeenkomst kan door de opdrachtgever tot drie weken van te voren kosteloos worden verplaatst naar een andere datum.
2. Voor het verplaatsen van een bijeenkomst door de opdrachtgever binnen twee weken voor de afgesproken datum wordt 5% van het totale factuurbedrag als administratiekosten in rekening gebracht.
3. Een bijeenkomst kan door de opdrachtgever tot drie weken voor de afgesproken datum kosteloos worden geannuleerd.
4. Bij annulering van een bijeenkomst korter dan drie weken voor de afgesproken datum wordt 25% van het factuurbedrag in rekening gebracht.
5. Na ondertekening van de offerte heeft de opdrachtgever 14 dagen bedenktijd.
Artikel 7. Veranderingen in aantallen deelnemers bij bijeenkomsten waarbij de prijs per deelnemer is aangegeven
1. In het geval dat de prijs per deelnemer is aangegeven, kan het aantal deelnemers tot een week voor de eerste bijeenkomst kosteloos worden verminderd.
2. Bij vermindering van het aantal deelnemers een week of korter voor de eerste bijeenkomst, wordt de prijs van de verminderde deelnemers volledig in rekening gebracht.
3. Bij vermeerdering van het aantal deelnemers wordt ook voor de extra deelnemers de bepaalde prijs in rekening gebracht.
Artikel 8. Annulering van een bijeenkomst door 'Ana del Barrio Training & Consulting'
1. In geval van ziekte van de begeleider of andere onvoorziene omstandigheden zal ‘ Ana del Barrio Training & Consulting’ al het mogelijke doen om voor een vervangende begeleider te zorgen.
2. Indien geen vervanging mogelijk is, zal in overleg met de opdrachtgever een nieuwe datum voor de bijeenkomst bepaald worden.
3. Indien de opdrachtnemer naar aanleiding van de omstandigheden genoemd in lid 1 besluit tot annulering van de bijeenkomst zal ‘Ana del Barrio Training & Consulting’ binnen een week het eventueel reeds betaalde factuurbedrag in zijn geheel terugstorten op een door de opdrachtgever te bepalen bank‐ of girorekening.
Artikel 9. Vervanging begeleider
‘Ana del Barrio Training & Consulting’ is te allen tijde gerechtigd een begeleider te vervangen door een andere begeleider. Dit gebeurt altijd in overleg met de opdrachtgever.
Artikel 10. Klachtenregeling
1. ‘Ana del Barrio Training & Consulting’ hanteert de in de bijlage bij deze Algemene Voorwaarden opgenomen Klachtenregeling.
2. De genoemde Klachtenregeling treedt in werking op het moment dat de opdrachtgever mondeling dan wel schriftelijk een klacht over ‘Ana del Barrio Training & Consulting’ meldt.
Artikel 11. Aansprakelijkheid
1. ‘Ana del Barrio Training & Consulting’ is niet aansprakelijk voor enige schade die veroorzaakt is door deelname aan een bijeenkomst van ‘Ana del Barrio Training & Consulting’.
2. ‘Ana del Barrio Training & Consulting’ is niet aansprakelijk voor enige schade die veroorzaakt is door het annuleren van een bijeenkomst door ‘Ana del Barrio Training & Consulting’, tenzij aan ‘Ana del Barrio Training & Consulting’ opzet of grove schuld kan worden verweten.
3. Indien ‘Ana del Barrio Training & Consulting’ op enig moment ondanks het bepaalde in lid 1 en lid 2 wel aansprakelijk is voor enige schade, dan zal deze beperkt zijn tot maximaal het factuurbedrag.
4. Indirecte schade wordt door ‘Ana del Barrio Training & Consulting’ niet vergoed.
Artikel 12. Vertrouwelijkheid
1. ‘Ana del Barrio Training & Consulting’ gaat te allen tijden zorgvuldig en vertrouwelijk om met informatie die tijdens de bijeenkomsten over deelnemers verkregen wordt.
2. ‘Ana del Barrio Training & Consulting’ gaat ten alle tijden zorgvuldig om met informatie die tijdens gesprekken met de opdrachtgever over de organisatie wordt verkregen.
Artikel 13. Intellectuele eigendom / Eigendomsrecht
1. Het verstrekte materiaal bij een bijeenkomst wordt eigendom van de opdrachtgever. De rechten van het intellectuele eigendom met betrekking tot de inhoud van de bijeenkomst, het
materiaal en eventuele overige stukken/producten met betrekking tot de bijeenkomst worden door ‘Ana del Barrio Training & Consulting’ voorbehouden.
2. Zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van ‘Ana del Barrio Training & Consulting’ is de opdrachtgever niet gerechtigd gegevens uit en/of gedeelten en/of uittreksels van het verstrekte materiaal te openbaren, te exploiteren of, op welke wijze dan ook, te verveelvoudigen
dan wel te gebruiken.
Artikel 14. Toepasselijk recht
1. Op alle offertes, algemene aanbiedingen, (rechts)handelingen en dergelijke van ‘Ana del Barrio Training & Consulting’ en overeenkomsten tussen ‘Ana del Barrio Training & Consulting’ en de opdrachtgever is het Nederlands recht van toepassing.
2. Alle geschillen die tussen partijen ontstaan naar aanleiding van een offerte, algemene aanbieding, (rechts) handeling, overeenkomst en dergelijke, waarop deze voorwaarden van toepassing zijn of naar aanleiding van overeenkomsten die hieruit voortvloeien, worden aanhangig gemaakt bij de bevoegde rechter te Voorschoten, tenzij de wet anders voorschrijft.
Aldus vastgesteld op 11oktober 2024 te Voorschoten.
Algemene Voorwaarden 'Ana del Barrio Training & Consulting'
Klachtenregeling (zie artikel 10. Klachtenregeling advieswerkzaamheden,
Algemene voorwaarden ‘Ana del Barrio Training & Consulting’) ‘Ana del Barrio Training & Consulting’ beoogt zo transparant mogelijk naar (potentiële) opdrachtgevers van bijeenkomsten op te treden. Hiervoor is allereerst informatie op de website (www.anadelbarrio.nl) beschikbaar. Daarnaast wordt in iedere offerte duidelijke informatie gegeven over wat men van de bijeenkomsten mag verwachten: het programma, de doelstellingen, de kosten, de data, de algemene voorwaarden enz. In de offerte staat vermeld dat acceptatie van de offerte veronderstelt dat de opdrachtgever heeft kennis genomen van de algemene voorwaarden en hiermee akkoord gaat. Desalniettemin kan het voorkomen dat een opdrachtgever (al dan niet namens een deelnemer) een klacht indient over de inhoud van de bijeenkomsten, de behandeling door de opdrachtnemer, het functioneren van de begeleider of wat dan ook.
In voorkomende gevallen zal ‘Ana del Barrio Training & Consulting’ daarbij de volgende procedure in acht nemen.
Bij binnenkomst van een klacht wordt de ontvangst daarvan onmiddellijk bevestigd en wordt de klager op de hoogte gesteld van de verdere procedure. Een klacht zal altijd vertrouwelijk worden behandeld. De directie van ‘Ana del Barrio Training & Consulting’ (Ana del Barrio Saiz) bekijkt de klacht in eerste aanleg binnen uiterlijk zeven kalenderdagen na datum binnenkomst van de klacht. Binnen 14 kalenderdagen neemt zij contact op met de klager om over de klacht van gedachten te wissel en om te proberen daarvoor een oplossing te bewerkstelligen. Indien op deze manier geen oplossing wordt bereikt, wordt door ‘Ana del Barrio Training & Consulting’ een onafhankelijk derde persoon aangewezen, namelijk Lisa Hofman (Lisa Hofman Consultancy).
Deze past hoor en wederhoor toe, tracht een oplossing te bereiken, waarmee beide partijen zich kunnen verenigen en geeft ‐ zo dit niet mocht lukken – ‘Ana del Barrio Training & Consulting’ binnen één maand na zijn / haar aanvang van de behandeling van de klacht een advies over hoe de klacht opgelost zou kunnen worden. Het oordeel van deze aangewezen persoon is voor ‘Ana del Barrio Training & Consulting’ en de klager bindend, eventuele consequenties worden door ‘Ana del Barrio Training & Consulting‘ snel afgehandeld. De besluitvorming vindt plaats binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van het advies. Het besluit wordt vervolgens binnen drie werkdagen na het nemen van het besluit schriftelijk aan de indiener van de klacht kenbaar gemaakt.
Van de klachtenbehandeling worden betalingsverplichtingen uitgezonderd. Een klacht over een gebeurtenis, later dan één jaar na afloop van de gebeurtenis wordt niet in behandeling genomen. Klachten en de wijze van afhandeling worden geregistreerd en voor de duur van 2 jaar bewaard.
Ana del Barrio Saiz / mail@anadelbarrio.nl / www.anadelbarrio.nl / tel: 06- 18 76 61 77
Ana del Barrio Training & Consulting / KvK Leiden 28072184