Artikelen

The TOY-Position Paper: Together Old & Young: How should we live together
What policy makers need to know about intergenerational learning.
Ana del Barrio (www.decet.org), Giulia Cortellesi (ICDI) and Margaret Kernan (ICDI)
In: Online Newsletter TOY project, December 12, 2016.

Practical Examples – Aspects of Quality in Everyday Life.
Quality and Cultural Diversity
Ana del Barrio Training & Consulting
In: AGF e. V. / Good Quality in Early Childcare , 25 June 2015, Berlin

De la reflexión personal a la reflexión crítica en equipo
Ana del Barrio Saiz
In: Revista Española de Educación Comparada (REEC), 23 (2014), 163-181;
ISSN: 1137-8654

Think big, act small !
Anke van Keulen & Ana del Barrio Saiz
In: Members Briefing 11.4, 2012.
Melbourne Graduate School of Education |
The University of Melbourne | Australia

Permanent learning in teams as professional requirement
Ana del Barrio Saiz
In: Heinrich-Böll-Stiftung e.V.. Migration-Integration-Diversity,  Berlin | Germany (2012)

Professionaliteit opnieuw uitvinden. Core-onderzoek wijst de weg naar competente systemen.
Addie Roetman in gesprek met Ana del Barrio Saiz
In: Beleid Bestuur Management & Pedagogiek in de Kinderopvang, nov. 2011, pag.20-23.

Respect voor diversiteit.
Ana del Barrio en Fuusje de Graaff, 2006
In: Partnerschap tussen ouders en beroepskrachten, Deel I (65-73). A. van Keulen (red.), SWP

Diversidad en la clase, incertidumbre en el profesorado.
Ana del Barrio Saiz, 2000
In: Educación y Futuro, Oktober 2000, nummer 3 (83-90). Madrid. Revista de investigación aplicada y experiencias educativas. (Review for Applied Research in Education)